WEKO3
アイテム
FACETSによる動機付けと授業形態に対する嗜好の分析 : 英語専攻と非英語専攻の学生で違いがあるか
http://hdl.handle.net/10965/323
http://hdl.handle.net/10965/32383a6c6ed-ddb8-4860-9194-0ad976b1d741
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-09-30 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | FACETSによる動機付けと授業形態に対する嗜好の分析 : 英語専攻と非英語専攻の学生で違いがあるか | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A FACETS analysis of motivation and instructional preferences : How are English majors different from non-English majors? | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 内発的動機 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 外発的動機 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 授業形態の嗜好 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | FACETS分析 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 英語 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | intrinsic motivation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | extrinsic motivation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | instructional preference | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | FACETS | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | English | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
西谷, 敦子
× 西谷, 敦子 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study was conducted to investigate whether there would be any difference in motivation and instructional preferences between the English and the non-English majors who were taking classes of the Special English Program at Kyoto Sangyo University. A total of 138 students were asked to answer a questionnaire that consisted of 20 items dealing with motivation and 11 items dealing with instructional preferences. A FACETS analysis showed that the English majors and the non-English majors were not different in motivation or instructional preferences, which did not accord with the results factor analysis and ANOVA showed in my previous study. However, some items were significantly different across majors, which also did not accord with the results of my previous study. | |||||
書誌情報 |
京都産業大学論集. 人文科学系列 巻 40, p. 175-194, 発行日 2009-03 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 京都産業大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 0287-9727 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN0006019X | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |