WEKO3
アイテム
リーディング問題の難易度の検証 : ラッシュ分析を用いて
http://hdl.handle.net/10965/00002948
http://hdl.handle.net/10965/000029483f57a45e-7929-4e88-b561-af6a30684482
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-01-28 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | リーディング問題の難易度の検証 : ラッシュ分析を用いて | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Rasch Analysis of TOEIC Reading ItemsTOEIC | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | TOEIC | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ラッシュ分析 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 項目難易度 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | リーディング | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 大学生 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | TOEIC | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | a Rasch analysis | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | item difficult | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | reading | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | university students | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11879037 | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P | |||||
著者 |
西谷, 敦子
× 西谷, 敦子 |
|||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Instutute for General Education, Kyoto Sangyo University | |||||
記事種別(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 研究論文 | |||||
記事種別(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Paper | |||||
抄録(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 本研究は,TOEICクラスを開講する大学等においてより効果的なカリキュラムを導入するための一歩として,TOEICのリーディングセクション100問(TOEICテスト新公式問題集Vol.4のTest1)の難易度をラッシュ分析を用いて検証するものである。参加者は京都産業大学の外国語学部開講のTOEICクラスに登録した83名の大学生。ラッシュ分析により,100問の難易度を検証した後,パート5と6の文法問題に関しては文法項目別に分け,同項目内での難易度を検証し,またパート7の読解問題に関しては,質問のタイプ別に分け,タイプ間の難易度差を比較した。参加者も使用問題も非常に限られた数であったため,今後の研究においてはともに数を増加し再検証することが望まれる。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This study investigated the difficulty order of 100 items in the reading section of the TOEIC test (i.e., Test 1 from TOEIC Official Test-Preparation Guide Vol. 4) using a Rasch analysis in the hope of providing implications for decision making in educational institutions that offer TOEIC classes, since knowledge of the difficulty order of such items can be used to plan more efficient curricula. The participants were 83 university students, who enrolled in the TOEIC classes offered by Faculty of Foreign Languages at Kyoto Sangyo University. After the difficulty order of the 100 items was displayed according to their Rasch difficulty estimates, the items of Parts 5 and 6 were examined to identify what grammar point it was testing, and the difficulty order within the same grammatical category was examined. The reading comprehension questions (i.e., Part 7) was grouped into seven categories based on their question types and their difficulty order was also examined. However, the participants involved and the items used in this study were limited and insufficient, and these limitations should be addressed in future research. | |||||
書誌情報 |
京都産業大学総合学術研究所所報 巻 9, p. 1-15, 発行日 2014-07 |
|||||
表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 1 | |||||
アクセション番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | KJ00009319159 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 1348-8465 |