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  1. 01 本学刊行物
  2. 01-051 京都マネジメント・レビュー
  3. 01-051 第42号

Profitability, Customer Satisfaction and Promotion in the Service Industry : A Comparative Study of Life Insurance and Professional Sports Services in Japan

http://hdl.handle.net/10965/00010850
http://hdl.handle.net/10965/00010850
0e73de8d-5af3-4467-8f14-0a1adc70ff7b
名前 / ファイル ライセンス アクション
KMR_42_61.pdf KMR_42_61.pdf (358.2 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-04-25
タイトル
タイトル Profitability, Customer Satisfaction and Promotion in the Service Industry : A Comparative Study of Life Insurance and Professional Sports Services in Japan
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 customer satisfaction
キーワード
主題Scheme Other
主題 profitability
キーワード
主題Scheme Other
主題 promotion
キーワード
主題Scheme Other
主題 sports marketing
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 涌田, 龍治

× 涌田, 龍治

WEKO 22116

ja 涌田, 龍治

ja-Kana ワクタ, リュウジ

en WAKUTA, Ryuji

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study aims to empirically clarify the relationship between profitability and customer satisfaction in the service industry, focusing on the influence of promotions. Specifically, partial least squares structural equation modelling (PLS-SEM) is used to clarify the following two aspects. First, the profitability of Japanese professional soccer teams is not entirely explained by customer satisfaction to the same extent as that of life insurance. Second, contrary to life insurance, this profitability is negatively affected by promotions. In other words, marketers of professional sports services are in a dilemma, as the more marketing they do, the more they reduce profitability. Hence, the relationship between profitability and customer satisfaction varies in strength across services in the sense that promotion has contrasting effects in life insurance and professional sports services.
書誌情報 ja : 京都マネジメント・レビュー
en : Kyoto Management Review

巻 42, p. 61-80, 発行日 2023-03-01
出版者
出版者 京都産業大学マネジメント研究会
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1347-5304
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1167166X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
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Ver.1 2023-05-15 14:52:51.805157
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