ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 01 本学刊行物
  2. 01-007 京都産業大学総合学術研究所所報
  3. 01-007 第09号

義務教育学校における多様性と平等性に関する実証的研究 : 施設一体型小中一貫教育校に着目し

http://hdl.handle.net/10965/00002949
http://hdl.handle.net/10965/00002949
b6bc1a8e-6e1a-4b43-ba30-e16956477544
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00009319179.pdf KJ00009319179.pdf (360.0 kB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-01-28
タイトル
タイトル 義務教育学校における多様性と平等性に関する実証的研究 : 施設一体型小中一貫教育校に着目し
言語 ja
タイトル
タイトル The actual research of the diversity and equality of the obligation schools : focus on the nine years combined schools
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 施設一体型小中一貫教育校
キーワード
主題Scheme Other
主題 多様性
キーワード
主題Scheme Other
主題 平等性
キーワード
主題Scheme Other
主題 公正性
キーワード
主題Scheme Other
主題 卓越性
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 nine years combined school
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 diversity
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 equality
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 equity
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 excellence
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11879037
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P
著者 西川, 信廣

× 西川, 信廣

WEKO 7767

ja 西川, 信廣

en NISHIKAWA, Nobuhiro

Search repository
著者所属(日)
値 京都産業大学文化学部
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 研究論文
記事種別(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Paper
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 本論は,平成24,25年度特定課題研究「義務教育学校における多様性と平等性に関する実証的研究-コミュニティ・スクールと施設一体型小中一貫教育校に着目して-」の25年度の研究報告である。(24年度分は昨年度の本所報に報告済み)本課題研究は,コミュニティ・スクールと施設一体型小中一貫教育校を近年急速に進む公立義務教育学校の多様化の具体と捉え,政策としての多様化が何を目指すものであり,どのような課題を有するものかについて実証的に明らかにすることを目的とするものである。24年度はコミュニティ・スクールに対する行政担当者,校長の意識調査を中心に考察を進めたが,25年度は施設一体型小中一貫教育校に対する調査研究を実施しその結果を中心に報告する。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper is the second report of「The actual research of the diversity and equality of obligation schools.(The special theme research of KSU 2012 ~ 2013)」.
 Recently, the diversity of obligation schools is extending rapidly. For example, the community schools and the nine years combined schools are definite models.
 The aim of this paper is to elucidate the problems of the diversity of the obligation schools.
 In 2013, I enforced the questioner research to the principals of the nine years combined schools. The questioner research to the principals of the nine years combined schools is the first attempt in my country. After the questioner research, I interviewed some principals and the staffs of local board of education.
 In this paper, I elucidate the real problem of the diversity of obligation schools. The most important theory is the diversity of the obligation schools should be based on the equity not on excellence.
書誌情報 京都産業大学総合学術研究所所報

巻 9, p. 17-31, 発行日 2014-07
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 2
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00009319179
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1348-8465
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:39:37.624433
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3