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  1. 01 本学刊行物
  2. 01-007 京都産業大学総合学術研究所所報
  3. 01-007 第08号

PRエージェンシーにおける広報専門職のキャリア形成:定量調査の単純集計分析を中心に

http://hdl.handle.net/10965/00002978
http://hdl.handle.net/10965/00002978
34d630ce-c0bf-4555-b140-d189c08d7d21
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00008753419.pdf KJ00008753419.pdf (625.9 kB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-01-28
タイトル
タイトル PRエージェンシーにおける広報専門職のキャリア形成:定量調査の単純集計分析を中心に
言語 ja
タイトル
タイトル Career Development of Public Relations Professionals in the Japanese Public Relations Agencies : On Frequency Distribution Analysis
言語 en
タイトル
タイトル PR エージェンシー ニオケル コウホウ センモン ショク ノ キャリア ケイセイ テイリョウ チョウサ ノ タンジュン シュウケイ ブンセキ ヲ チュウシン ニ
言語 ja-Kana
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 PRエージェンシー
キーワード
主題Scheme Other
主題 広報専門職
キーワード
主題Scheme Other
主題 キャリア育成
キーワード
主題Scheme Other
主題 入社経緯
キーワード
主題Scheme Other
主題 広報教育
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 public relations agency
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 public relations professional
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 career development
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 process of getting a job
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 education of public relations
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11879037
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P
著者 伊吹, 勇亮

× 伊吹, 勇亮

WEKO 22181

ja 伊吹, 勇亮

ja-Kana イブキ, ユウスケ

en IBUKI, Yusuke

Search repository
著者所属(日)
値 京都産業大学経営学部
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 研究ノート
記事種別(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Note
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 本論文は,「PRエージェンシーにおける広報専門職のキャリア形成」に関して,定量調査を行い,その全体像を把握することを目的としている。伊吹(2012)の成果を受けて実施したアンケート調査の結果,日本の広報実務家は体系的知識を学ぶ経験がそれほどなく,特に若い世代はインターネットを活用して就職活動をする中でPRエージェンシーと出会い,就職し,広報実務家としてのキャリアをスタートさせていくことが明らかとなった。また,座学で学ぶ体系的な知識やスキルよりも,業務経験上体得した知識やスキルを重視するものの,専門職として認識させるためには形式知化された知識が求められていると考えていることも明らかとなった。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The goal of this paper is to grasp the overall picture of career development of public relations professionals in the Japanese public relations agencies based on the results of quantitative investigation. The questionnaire survey was carried out based on the results of Ibuki (2012). The results show that public relations practitioners in Japan don’t have so much experience to learn a body of knowledge of public relations at the university ; especially younger ones don’t know what the public relations agency is before they search the internet for getting the job ; and then start their career as public relations practitioners. In addition, they feel the knowledge and skills learned via on the job training important, rather than the body of knowledge and skills learned via off the job training, but emphasize the importance of the body of knowledge if they want themselves recognized as the professionals.
書誌情報 京都産業大学総合学術研究所所報

巻 8, p. 93-101, 発行日 2013-07
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 8
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00008753419
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1348-8465
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Ver.1 2023-05-15 15:06:55.297916
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