WEKO3
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PRエージェンシーにおける広報専門職のキャリア形成:定量調査の単純集計分析を中心に
http://hdl.handle.net/10965/00002978
http://hdl.handle.net/10965/0000297834d630ce-c0bf-4555-b140-d189c08d7d21
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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KJ00008753419.pdf (625.9 kB)
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Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2018-01-28 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | PRエージェンシーにおける広報専門職のキャリア形成:定量調査の単純集計分析を中心に | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Career Development of Public Relations Professionals in the Japanese Public Relations Agencies : On Frequency Distribution Analysis | |||||
言語 | en | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | PR エージェンシー ニオケル コウホウ センモン ショク ノ キャリア ケイセイ テイリョウ チョウサ ノ タンジュン シュウケイ ブンセキ ヲ チュウシン ニ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | PRエージェンシー | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 広報専門職 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | キャリア育成 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 入社経緯 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 広報教育 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | public relations agency | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | public relations professional | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | career development | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | process of getting a job | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | education of public relations | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11879037 | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P | |||||
著者 |
伊吹, 勇亮
× 伊吹, 勇亮 |
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著者所属(日) | ||||||
値 | 京都産業大学経営学部 | |||||
記事種別(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 研究ノート | |||||
記事種別(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Note | |||||
抄録(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 本論文は,「PRエージェンシーにおける広報専門職のキャリア形成」に関して,定量調査を行い,その全体像を把握することを目的としている。伊吹(2012)の成果を受けて実施したアンケート調査の結果,日本の広報実務家は体系的知識を学ぶ経験がそれほどなく,特に若い世代はインターネットを活用して就職活動をする中でPRエージェンシーと出会い,就職し,広報実務家としてのキャリアをスタートさせていくことが明らかとなった。また,座学で学ぶ体系的な知識やスキルよりも,業務経験上体得した知識やスキルを重視するものの,専門職として認識させるためには形式知化された知識が求められていると考えていることも明らかとなった。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The goal of this paper is to grasp the overall picture of career development of public relations professionals in the Japanese public relations agencies based on the results of quantitative investigation. The questionnaire survey was carried out based on the results of Ibuki (2012). The results show that public relations practitioners in Japan don’t have so much experience to learn a body of knowledge of public relations at the university ; especially younger ones don’t know what the public relations agency is before they search the internet for getting the job ; and then start their career as public relations practitioners. In addition, they feel the knowledge and skills learned via on the job training important, rather than the body of knowledge and skills learned via off the job training, but emphasize the importance of the body of knowledge if they want themselves recognized as the professionals. | |||||
書誌情報 |
京都産業大学総合学術研究所所報 巻 8, p. 93-101, 発行日 2013-07 |
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表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 8 | |||||
アクセション番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | KJ00008753419 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 1348-8465 |