ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 01 本学刊行物
  2. 01-001 京都産業大学論集.人文科学系列
  3. 01-001 第51号

質問紙調査が示唆する多読多聴の潜在的有益性

http://hdl.handle.net/10965/00010047
http://hdl.handle.net/10965/00010047
e83de5f3-0af9-43f5-a5b0-6bc1ba62319d
名前 / ファイル ライセンス アクション
AHSUSK_HS_51_231.pdf AHSUSK_HS_51_231.pdf (617.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-04-05
タイトル
タイトル 質問紙調査が示唆する多読多聴の潜在的有益性
言語 ja
タイトル
タイトル Potential Benefits of Extensive Reading and Extensive Listening Suggested by Survey Results
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 多読
キーワード
主題Scheme Other
主題 多聴
キーワード
主題Scheme Other
主題 音源を聴きながら読むこと
キーワード
主題Scheme Other
主題 読書量
キーワード
主題Scheme Other
主題 読解力
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 extensive reading
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 extensive listening
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 reading while listening
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 the amount of reading
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 reading comprehension
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 桜井, 延子

× 桜井, 延子

WEKO 21993

ja 桜井, 延子

en SAKURAI, Nobuko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper explores the efficacy of extensive reading (ER) while listening. Participants of the study were thirty-one university students who experienced ER with and without audio in and outside the classroom for at least one semester. They expressed their favorable feelings toward ER with CDs compared to ER without recordings in a 6-point Likert scale questionnaire completed in the last lesson. A one-way analysis of variance was carried out utilizing their answers to the questions in addition to the number of words they read and their scores on the Edinburgh Project on Extensive Reading “Placement/Progress Test A” administered at the beginning and end of the semester. Statistically significant differences were observed in their responses to some survey statements between the students who read more than the mean amount and who read fewer as well as between those who scored higher than the mean on the post-test and those whose scores were lower. The outcomes implied that participants who accumulated more words than the average were engrossed in stories they were reading and listening to without thinking about English grammar and translating English to Japanese during ER with audio. Similarly, students who achieved a higher than the average score on the post-test seemed to have been reading English in English, forgetting about Japanese and remembering stories more when they were reading while listening than when they were just reading extensively.
書誌情報 京都産業大学論集. 人文科学系列

巻 51, p. 231-247, 発行日 2018-03
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0287-9727
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN0006019X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:47:12.816863
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3