ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 01 本学刊行物
  2. 01-001 京都産業大学論集.人文科学系列
  3. 01-001 第51号

TILT(言語教育における翻訳) : 外国語教育・学習における効果的なコミュニケーション・ツールとしての翻訳の利用

http://hdl.handle.net/10965/00010048
http://hdl.handle.net/10965/00010048
1caf7dd1-8389-475f-b20f-e8d4325d85ce
名前 / ファイル ライセンス アクション
AHSUSK_HS_51_249.pdf AHSUSK_HS_51_249.pdf (850.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-04-06
タイトル
タイトル TILT(言語教育における翻訳) : 外国語教育・学習における効果的なコミュニケーション・ツールとしての翻訳の利用
言語 ja
タイトル
タイトル Translation in Language Teaching (TILT) : Implementing translation techniques as effective communicative tools in the language learning/teaching environment
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 TILT(言語教育における翻訳)
キーワード
主題Scheme Other
主題 翻訳
キーワード
主題Scheme Other
主題 コミュニケーション方略
キーワード
主題Scheme Other
主題 コミュニケーション
キーワード
主題Scheme Other
主題 L1使用
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 TILT (Translation in Language Teaching)
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 translation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 communication strategy
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 communication
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 L1 use
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 ラムスデン, 多夏子

× ラムスデン, 多夏子

WEKO 21995

ja ラムスデン, 多夏子

en RAMSDEN, Takako

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Translation in language teaching (TILT) has long been underestimated, or even disregarded, as a valuable communicative tool for L2 learners, despite the fact that it has never disappeared as a learning tool and is actually a common skill used in real life to enable different parties to communicate effectively with each other. As a counterargument to these conventional views, this paper will first discuss how effective and helpful translation can be in L2 teaching and learning in terms of developing skills for communication in L2 learners from the viewpoints of translation for communication and translation as a communication strategy.Thereafter, following examination of the significance of L1 use, TILT is investigated including past arguments for and against TILT, as well as actual L2 learners’ perceptions toward translation. Finally, two TILT activity examples are introduced to provide ideas for utilizing translation in the classroom, with the conclusion that translation should certainly be considered more closely as a method or technique in teaching and learning L2.
書誌情報 京都産業大学論集. 人文科学系列

巻 51, p. 249-274, 発行日 2018-03
出版者
出版者 京都産業大学
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0287-9727
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN0006019X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:09:48.896007
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3