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アイテム
ことばを「受け継ぐ」ということ : オーストラリアで日本語を継承語として学ぶ子供たちの言語アイデンティティ
http://hdl.handle.net/10965/00010263
http://hdl.handle.net/10965/000102632de282f6-cad0-48ca-8979-7c2f76290ddf
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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AHSUSK_HS_52_173.pdf (1.3 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2019-04-08 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ことばを「受け継ぐ」ということ : オーストラリアで日本語を継承語として学ぶ子供たちの言語アイデンティティ | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The complexities of “inheriting” a language: The language identities of Japanese heritage learners in Australia | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 継承語教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 日本語 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | アイデンティティ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | エスニシティ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | バイリンガル教育 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Heritage language education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Japanese | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | identity | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ethnicity | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | bilingual education | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
小柴, 健太
× 小柴, 健太 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper explores the language identities of three Japanese-English bilinguals who were enrolled in a Japanese heritage language class at an Australian university. Based on narratives collected though a series of semi-structured interviews with these focal students, it aims to show the heterogeneity of their family and educational backgrounds, and the diversity in the ways they constructed their relationships with the Japanese language—their “heritage” language. The paper argues that these youths were not inheritors of fixed ethnic or linguistic identities. Instead, their identities were shaped by the dynamic relationship between their senses of language expertise, affiliation, and inheritance. | |||||
書誌情報 |
京都産業大学論集. 人文科学系列 巻 52, p. 173-193, 発行日 2019-03-30 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 京都産業大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 0287-9727 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN0006019X | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |