WEKO3
アイテム
テスト対策クラスはTOEICの文法セクションの点数を上げるのに効果的か
http://hdl.handle.net/10965/296
http://hdl.handle.net/10965/296339c2b19-3d70-42ca-9882-7c0aa52d22f1
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-09-30 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | テスト対策クラスはTOEICの文法セクションの点数を上げるのに効果的か | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Is test preparation instruction effective in improving scores of the grammar section of the TOEIC? | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | TOEIC | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 文法 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 準実験 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 明示的指導 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | テスティング | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | TOEIC | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | grammar | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | quasi-experimental study | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | explicit instruction | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | testing | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
西谷, 敦子
× 西谷, 敦子 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This quasi-experimental study was conducted to determine if test preparation instruction is effective in improving TOEIC (Test of English for International Communication) scores, especially on the grammar section. Data were gathered in two intact classes, a TOEIC preparation class and a communicative grammar class, in the spring semester of 2004 and the spring semester of 2005 at Kyoto Sangyo University. A pretest and a posttest were administered on the first day and the last day of class respectively, and the means were compared using an ANCOVA. The results showed that the students in the TOEIC preparation classes demonstrated statistically significant score gains. The difference index was also calculated to check the items that reflect gain in knowledge. | |||||
書誌情報 |
京都産業大学論集. 人文科学系列 巻 36, p. 93-104, 発行日 2007-03 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 京都産業大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 0287-9727 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN0006019X | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |