WEKO3
アイテム
日本人英語学習者と修辞的疑問
http://hdl.handle.net/10965/353
http://hdl.handle.net/10965/3534cf54c22-1411-4fd1-9a6e-0c7cfd1069e7
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-09-30 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 日本人英語学習者と修辞的疑問 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Japanese Learners of English and Rhetorical Questions | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 修辞的疑問 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 中間言語語用論 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 討議法 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 英語 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | コーパス | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | rhetorical question | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | interlanguage pragmatics | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | argumentation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | English | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | corpus | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
コール, サイモン
× コール, サイモン |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study looks at the use of rhetorical questions by freshmen learners of English at a Japanese university. Part of a broader project examining English learners’ argumentation, using a corpus of transcriptions of video recordings of student discussion, the study investigated whether learners used rhetorical questions. It then used Conversation Analysis to investigate how they used them and to examine evidence of any problems that they posed for comprehension. The study found that rhetorical questions were produced by a minority of students, primarily those with experience of studying English in a second language (ESL) context. The paper discusses why this might be so. It was found that the rhetorical questions were principally used to challenge prior assertions, and to elicit commitments to common starting points from antagonists which could be used against their arguments in the discussion. Some, albeit limited evidence was found of comprehension problems resulting from rhetorical question use. | |||||
書誌情報 |
京都産業大学論集. 人文科学系列 巻 42, p. 54-72, 発行日 2010-03 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 京都産業大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 0287-9727 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN0006019X | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |