ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 01 本学刊行物
  2. 01-001 京都産業大学論集.人文科学系列
  3. 01-001 第44号

妙術 : 教育者における典型

http://hdl.handle.net/10965/371
http://hdl.handle.net/10965/371
fdea6df6-c899-4900-ad3e-a7cc0b69906a
名前 / ファイル ライセンス アクション
AHSUSK_HS_44_126.pdf AHSUSK_HS_44_126.pdf (117.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-09-30
タイトル
タイトル 妙術 : 教育者における典型
言語 ja
タイトル
タイトル Mysterious Skills : Myojutsu as a paradigm for language teacher development
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 教育者を向上
キーワード
主題Scheme Other
主題 言語教育法
キーワード
主題Scheme Other
主題 剣術
キーワード
主題Scheme Other
主題 武術
キーワード
主題Scheme Other
主題 妙術
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 teacher development
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 language pedagogy
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 swordsmanship
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 bujutsu
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 myojutsu
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 ヘルマン, クリストファー

× ヘルマン, クリストファー

WEKO 4312

ja ヘルマン, クリストファー

en HELLMAN, Christopher

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Despite the extensive and continuing research into pedagogical practice within the field of language teaching, there are areas which seem to have received little attention. Since these areas are not exclusive to language teaching, useful insights may be gained from the study of other fields. This article examines Neko no Myojutsu, an 18th century Japanese work on the study of swordsmanship and considers the ways in which it is relevant for contemporary language teaching. In particular it examines descriptions and critiques of several approaches to the development of advanced skills presented in the work and discusses them in terms of language pedagogy. It also discusses the concept of myojutsu and its relevance as a model for teacher development. Its value is noted as a paradigm that combines reflection and action, positioning the teacher as an active agent in his/her own development.
書誌情報 京都産業大学論集. 人文科学系列

巻 44, p. 126-141, 発行日 2011-03
出版者
出版者 京都産業大学
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0287-9727
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN0006019X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:46:59.702754
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3