WEKO3
アイテム
妙術 : 教育者における典型
http://hdl.handle.net/10965/371
http://hdl.handle.net/10965/371fdea6df6-c899-4900-ad3e-a7cc0b69906a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-09-30 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 妙術 : 教育者における典型 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Mysterious Skills : Myojutsu as a paradigm for language teacher development | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育者を向上 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 言語教育法 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 剣術 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 武術 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 妙術 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | teacher development | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | language pedagogy | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | swordsmanship | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | bujutsu | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | myojutsu | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
ヘルマン, クリストファー
× ヘルマン, クリストファー |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Despite the extensive and continuing research into pedagogical practice within the field of language teaching, there are areas which seem to have received little attention. Since these areas are not exclusive to language teaching, useful insights may be gained from the study of other fields. This article examines Neko no Myojutsu, an 18th century Japanese work on the study of swordsmanship and considers the ways in which it is relevant for contemporary language teaching. In particular it examines descriptions and critiques of several approaches to the development of advanced skills presented in the work and discusses them in terms of language pedagogy. It also discusses the concept of myojutsu and its relevance as a model for teacher development. Its value is noted as a paradigm that combines reflection and action, positioning the teacher as an active agent in his/her own development. | |||||
書誌情報 |
京都産業大学論集. 人文科学系列 巻 44, p. 126-141, 発行日 2011-03 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 京都産業大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 0287-9727 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN0006019X | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |