WEKO3
アイテム
EFL のクラスブログ : 作者/読者の対話と異文化間交流を可能にするプロジェクト
http://hdl.handle.net/10965/372
http://hdl.handle.net/10965/37257a24d38-8d1e-4682-8c6b-0962ba45fd0b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-09-30 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | EFL のクラスブログ : 作者/読者の対話と異文化間交流を可能にするプロジェクト | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Class Blogs in EFL : A Project for Writer/Audience Interaction and Cultural Exchange | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | EFL | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | クラスブログ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 英作文 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ライティング オーディエンス | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 異文化間交流 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | EFL | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | class blog | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | writing | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | writing audience | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | cultural exchange | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
ヒューバート, ラッセル ポール
× ヒューバート, ラッセル ポール |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper describes and reviews an English class blog exchange project between two classes of English as a Foreign Language (EFL) writing students at Kyoto Sangyo University and students at two universities in Thailand. The participants created English blog articles introducing aspects of their own culture, read the articles of their international EFL peers, and exchanged feedback through the form of blog comments. Incorporating blog writing into EFL courses is an effective activity for improving the writing experience of students. Publishing and linking class blogs of student articles creates an on-line community of learners, which establishes an audience for student writing, provides a means of interaction with this audience, and integrates the practice of IT skills with English study. Class blogs can also serve as a medium for cultural exchange through writing. | |||||
書誌情報 |
京都産業大学論集. 人文科学系列 巻 44, p. 142-153, 発行日 2011-03 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 京都産業大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 0287-9727 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN0006019X | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |