WEKO3
アイテム
面白い図書と和訳しないこと : 多読プログラムで読書量を増やす要素
http://hdl.handle.net/10965/901
http://hdl.handle.net/10965/901e8c1c9da-105a-42ed-9fa1-cdef4bf292b0
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-09-30 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 面白い図書と和訳しないこと : 多読プログラムで読書量を増やす要素 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Interesting Books and No Translation : Two Factors to Increase the Amount of Reading in an Extensive Reading Program | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 多読 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 読書量 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 重回帰分析 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 予測変数 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 和訳 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | extensive reading | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the amount of reading | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | multiple regression analysis | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | predictor | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | translation | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
桜井, 延子
× 桜井, 延子 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper discusses predictors of the amount of reading in an extensive reading program. Two multiple regression analyses were conducted with the total number of words read as the dependent variable and replies to the questionnaires as independent variables. Judging from the t values, the most influential predictor of the first model obtained was that readers stop translating stories into Japanese. How interesting books were contributed to the second model most. Despite the fact that two group of first-year university students who participated in the current study differed in the length of experience in extensive reading, these two predictors were shared by the two models. Although the values of adjusted R2 indicate that stronger predictors exist other than the independent variables utilized in this study, the outcomes suggest that the amount of reading increases when students read interesting books without translation. | |||||
書誌情報 |
京都産業大学論集. 人文科学系列 巻 46, p. 67-78, 発行日 2013-03 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 京都産業大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 0287-9727 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN0006019X | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |