ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 01 本学刊行物
  2. 01-001 京都産業大学論集.人文科学系列
  3. 01-001 第49号

EFLでの学生同士のピア・フィードバックに対する日本人学生の意識について

http://hdl.handle.net/10965/1333
http://hdl.handle.net/10965/1333
30b6f1c4-79f3-470a-b535-57034838adb8
名前 / ファイル ライセンス アクション
AHSUSK_HS_49_345.pdf AHSUSK_HS_49_345.pdf (1.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-09-30
タイトル
タイトル EFLでの学生同士のピア・フィードバックに対する日本人学生の意識について
言語 ja
タイトル
タイトル Japanese Students’ Perceptions of Peer Corrective Feedback in an EFL Classroom
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 ピア・フィードバック
キーワード
主題Scheme Other
主題 日本
キーワード
主題Scheme Other
主題 EFL
キーワード
主題Scheme Other
主題 CF
キーワード
主題Scheme Other
主題 ライティング
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 peer corrective feedback
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Japan
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 EFL
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 CF
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 writing
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 コルピッツ, ブラッドリー D. F.

× コルピッツ, ブラッドリー D. F.

WEKO 3660

ja コルピッツ, ブラッドリー D. F.

en COLPITTS, Bradley D. F.

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The objective of this study was to examine the perceptions Japanese university students in a lowlevel English reading and writing class had giving and receiving peer corrective feedback (CF), and the potential of peer CF to improve their writing skills. The study was designed to address a lack of mixed-methods research that investigates the potential long-term learning opportunities which EFL learners can benefit from when undergoing the CF process. The study took place over the course of a 15-week reading and writing class at Kyoto Sangyo University. The 21 students involved were all trained in CF techniques and this training incorporated activities aimed at raising their language awareness. The course culminated in a five-week essay writing process that involved peer and teacher corrective feedback. The students then reflected on their perceptions of receiving peer and teacher feedback, and on the process of giving peer corrective feedback to other students. Their answers were analyzed using a 14-question quantitative survey measured on a five-point Likert scale and in four open-ended questions, two of which were relevant to this study, for qualitative analysis. The qualitative answers were then coded and categorized. The results indicate that students may find more benefit in giving than receiving corrective feedback. Qualitative analysis also showed a largely positive perception of peer corrective feedback, particularly in regards to the “noticing” that occurs when editing other students’ papers.
書誌情報 京都産業大学論集. 人文科学系列

巻 49, p. 345-358, 発行日 2016-03
出版者
出版者 京都産業大学
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0287-9727
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN0006019X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:12:39.317597
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3