WEKO3
アイテム
キャリア教育が学業成績と就職状況に与える影響の評価 : 卒業生データに基づく統計分析
http://hdl.handle.net/10965/845
http://hdl.handle.net/10965/8453c1fb87e-3da7-4e55-94a1-e432677212e6
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-09-30 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | キャリア教育が学業成績と就職状況に与える影響の評価 : 卒業生データに基づく統計分析 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Evaluating the Effects of Career-oriented Education on Academic Performance and Employment Outcome : A statistical analysis based on students’ data | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | キャリア教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学業成績 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 就職状況 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 統計分析 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Academic performance | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Employment outcome | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Career-oriented education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Statistical analysis | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
田中, 寧
× 田中, 寧 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The Centre of Research and Development for Cooperative Education at Kyoto Sangyo University (KSU) has gathered the data of all 5473 students who graduated in 2008 and 2009, through which we can trace how well he/she performed academically, whether he/she took career-oriented education programme, and how he/she managed the job hunting. This paper is an attempt to verify the causal relationships among these factors by using a statistical analysis on the KSU students’ data and thus to suggest to academics and practitioners concerned one way to assess the career-oriented education programme. Based on this huge and detailed set of data on individual students, we performed a regression analysis to test following three hypotheses; Hypothesis 1: “Career-oriented education helps to obtain a good job,” Hypothesis 2: “Career-oriented education raises academic performance,” and Hypothesis 3: “Good students do well at university, anyway.” Our data showed a set of statistical results in favour of all of the three hypotheses. | |||||
書誌情報 |
高等教育フォーラム 巻 2, p. 9-16, 発行日 2012-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 京都産業大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 2186-2907 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12529799 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |