WEKO3
アイテム
EFLカリキュラムに統合した補充的英単語学習プログラムの検証
http://hdl.handle.net/10965/847
http://hdl.handle.net/10965/847f70a91b3-e3df-4fc0-af6f-2040ad37cf98
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 一般雑誌記事 / Article(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-09-30 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | EFLカリキュラムに統合した補充的英単語学習プログラムの検証 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Integrating a Supplemental Vocabulary Instruction Program into an EFL Curriculum | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 語彙知識 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 語彙習得 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | カリキュラムデザイン | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | カリキュラム評価 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Vocabulary knowledge | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Vocabulary acquisition | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Curriculum design | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Curriculum evaluation | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | article | |||||
著者 |
ヒューバート, ラッセル ポール
× ヒューバート, ラッセル ポール× ゴーベル, ピーター |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This article describes a supplemental vocabulary instruction program piloted in the KSU Faculty of Cultural Studies during the 2011 academic year. The program was created to enhance the depth of vocabulary knowledge and active usage of English vocabulary of first-year students (N=230). Initial student vocabulary knowledge levels were evaluated by a Vocabulary Levels Test (VLT) examination at the beginning of the academic year. A vocabulary textbook series was selected for the required reading course in the English Language Training (ELT) program and incorporated into the curriculum. Students were assigned approximately 20 new vocabulary items on a weekly basis and their learning progress was evaluated through four monthly quizzes on the Moodle Course Management System (CMS). The quiz completion rates, scores, and an item analysis from the first semester results are examined in light of student base levels. The initial effectiveness of the program and potential areas for improvement are discussed. | |||||
書誌情報 |
高等教育フォーラム 巻 2, p. 35-42, 発行日 2012-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 京都産業大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 2186-2907 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12529799 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |