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  1. 01 本学刊行物
  2. 01-051 京都マネジメント・レビュー
  3. 01-051 第26号

販売員のロイヤルティと離職意志の決定要因 : 「望ましい結果」のもつ「望ましくない帰結」を回避するために

http://hdl.handle.net/10965/1372
http://hdl.handle.net/10965/1372
4f2bc1fa-5aec-4ca1-911a-a259802cd637
名前 / ファイル ライセンス アクション
KMR_26_41.pdf KMR_26_41.pdf (174.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-09-30
タイトル
タイトル 販売員のロイヤルティと離職意志の決定要因 : 「望ましい結果」のもつ「望ましくない帰結」を回避するために
言語 ja
タイトル
タイトル Determinants of Sales Force Loyalty and Turnover Intention : How to Avoid an Undesirable Consequence of Their Desirable Attitude and Behavior
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 販売員
キーワード
主題Scheme Other
主題 販売管理
キーワード
主題Scheme Other
主題 従業員満足
キーワード
主題Scheme Other
主題 ロイヤルティ
キーワード
主題Scheme Other
主題 離職意志
キーワード
主題Scheme Other
主題 サービス水準
キーワード
主題Scheme Other
主題 準拠集団
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Salesperson
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 sales management
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 employee satisfaction
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 loyalty
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 turnover intention
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 service delivery
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 reference groups
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 福冨, 言

× 福冨, 言

WEKO 22169

ja 福冨, 言

en FUKUTOMI, Gen

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The objective of our research is to examine the relative significance of reference groups on salespersons’ performance, as compared with institutional and personal factors. Previous arguments concerning salespersons’ intentions, behavior, and performance seem to have been developed in isolation, each focusing on its original key determinant(s). Our challenge, then, is a synthesis of existing determinants of desirable sales output with our original focus on salespersons’ reference groups. Our exploratory qualitative research implies that there is no universal stimulus that directs salespeople in a desirable direction. In seemingly arbitrary ways, they value certain compensation levels, lifestyles, or sales behavior, while they interact with others to set their own codes of conduct. In other words, institutional factors may be effective to draw effort from some salespersons, but not from others.
 We have completed a questionnaire survey of Japanese salespersons and a two-step analysis. The first step is a regression analysis to examine whether the reference group factors are comparable and compatible with institutional and personal factors. The second step is a semantic equation modeling to identify “undesirable” relationships between “desirable” consequences after integrating various dependent variables into four components through an exploratory factor analysis. Our results indicate that the existence of role models in one’s workplace increases satisfaction and self-fulfillment activities without raising perceived performance that lowers loyalty.
書誌情報 京都マネジメント・レビュー

巻 26, p. 41-57, 発行日 2015-03
出版者
出版者 京都産業大学マネジメント研究会
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1347-5304
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1167166X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
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Ver.1 2023-05-15 15:31:37.498907
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