WEKO3
アイテム
異文化間のつながりを育むジェンダー・スタディーズの教室 : フィールドワークと実践を通して
http://hdl.handle.net/10965/00010269
http://hdl.handle.net/10965/00010269e6b4ffad-8f93-4934-a33d-5bc196195ca3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-04-08 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 異文化間のつながりを育むジェンダー・スタディーズの教室 : フィールドワークと実践を通して | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Building Intercultural Connections in the Gender Studies Classroom : Report of Fieldwork / Practice | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ジェンダー | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 多文化 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | チーム形成 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 自己開示 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 異文化間コミュニケーション | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | gender | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | multicultural | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | team-building | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | self-disclosure | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | intercultural communication | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
グローテ, ジョアナ キャロライン
× グローテ, ジョアナ キャロライン |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper uses the example of the Tokubetsu Eigo Gender Studies class to highlight challenges present in multicultural classrooms and suggest ways to overcome these issues with the view to facilitating successful intercultural communication and learning. These suggestions are the result of action research in the classroom and three years of collected and analyzed focus group oral recorded feedback. In particular, this paper presents the need for a strong and cohesive classroom culture that is maintained through the use of team-building and self-disclosure activities. | |||||
書誌情報 |
京都産業大学論集. 人文科学系列 巻 52, p. 301-314, 発行日 2019-03-30 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 京都産業大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 0287-9727 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN0006019X | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |