WEKO3
アイテム
多読プログラム向けプレイスメントテストの探求
http://hdl.handle.net/10965/00010409
http://hdl.handle.net/10965/00010409c73db1b0-4687-42c0-9878-9ef33c9f055a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
AHSUSK_HS_53_53.pdf (141.9 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-05-12 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 多読プログラム向けプレイスメントテストの探求 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Exploring a Placement Test for Extensive Reading Programs | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 多読 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | エジンバラ大学多読プロジェクトプレイスメントプログレステスト | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | トーイックブリッジ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | トーフル | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ボキャブラリー・レベル・テスト | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | extensive reading(ER) | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the Edinburgh Project on Extensive Reading Placement/Progress tests(EPER PPTs) | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | TOEIC Bridge | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | TOEFL ITP | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the Vocabulary Levels Tests(VLT) | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
桜井, 延子
× 桜井, 延子 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The current study attempts to identify a test that can be utilized as a placement test in extensive reading(ER)programs. The presumably only test devised exclusively for this purpose, the Edinburgh Project on Extensive Reading Placement/Progress tests(EPER PPTs), is no longer available. It is desirable for learners to be aware of their starting reading level so that the effectiveness of ER can be maximized. In this study, 107 freshmen at a Japanese university who were about to start ER took the EPER PPT as well as the Test of English for International Communication(TOEIC)Bridge, the Test of English as a Foreign Language Institutional Test Program(TOEFL ITP)Level 2, the Vocabulary Levels Test(VLT)and Productive VLT. They were divided into five EPER reading levels based on the EPER PPT results, and the mean scores of the total, listening and reading sections of the TOEIC Bridge, the total, listening comprehension, structure and written expression along with reading and vocabulary sections of TOEFL ITP, the VLT and Productive VLT scores were analyzed among the five groups. The results of a one-way analysis of variance with planned contrasts indicated that the total and listening scores of TOEIC Bridge could be used to place readers in appropriate reading levels in place of the EPER PPTs. | |||||
書誌情報 |
京都産業大学論集. 人文科学系列 巻 53, p. 53-70, 発行日 2020-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 京都産業大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 0287-9727 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN0006019X | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |