ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 01 本学刊行物
  2. 01-001 京都産業大学論集.人文科学系列
  3. 01-001 第53号

多読プログラム向けプレイスメントテストの探求

http://hdl.handle.net/10965/00010409
http://hdl.handle.net/10965/00010409
c73db1b0-4687-42c0-9878-9ef33c9f055a
名前 / ファイル ライセンス アクション
AHSUSK_HS_53_53.pdf AHSUSK_HS_53_53.pdf (141.9 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-05-12
タイトル
タイトル 多読プログラム向けプレイスメントテストの探求
言語 ja
タイトル
タイトル Exploring a Placement Test for Extensive Reading Programs
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 多読
キーワード
主題Scheme Other
主題 エジンバラ大学多読プロジェクトプレイスメントプログレステスト
キーワード
主題Scheme Other
主題 トーイックブリッジ
キーワード
主題Scheme Other
主題 トーフル
キーワード
主題Scheme Other
主題 ボキャブラリー・レベル・テスト
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 extensive reading(ER)
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 the Edinburgh Project on Extensive Reading Placement/Progress tests(EPER PPTs)
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 TOEIC Bridge
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 TOEFL ITP
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 the Vocabulary Levels Tests(VLT)
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 桜井, 延子

× 桜井, 延子

WEKO 21993

ja 桜井, 延子

ja-Kana サクライ, ノブコ

en SAKURAI, Nobuko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The current study attempts to identify a test that can be utilized as a placement test in extensive reading(ER)programs. The presumably only test devised exclusively for this purpose, the Edinburgh Project on Extensive Reading Placement/Progress tests(EPER PPTs), is no longer available. It is desirable for learners to be aware of their starting reading level so that the effectiveness of ER can be maximized. In this study, 107 freshmen at a Japanese university who were about to start ER took the EPER PPT as well as the Test of English for International Communication(TOEIC)Bridge, the Test of English as a Foreign Language Institutional Test Program(TOEFL ITP)Level 2, the Vocabulary Levels Test(VLT)and Productive VLT. They were divided into five EPER reading levels based on the EPER PPT results, and the mean scores of the total, listening and reading sections of the TOEIC Bridge, the total, listening comprehension, structure and written expression along with reading and vocabulary sections of TOEFL ITP, the VLT and Productive VLT scores were analyzed among the five groups. The results of a one-way analysis of variance with planned contrasts indicated that the total and listening scores of TOEIC Bridge could be used to place readers in appropriate reading levels in place of the EPER PPTs.
書誌情報 京都産業大学論集. 人文科学系列

巻 53, p. 53-70, 発行日 2020-03-31
出版者
出版者 京都産業大学
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0287-9727
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN0006019X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:02:55.994155
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3