WEKO3
アイテム
間テクスト性と文化交流研究 : 『高慢と偏見』『ブリジット・ジョーンズの日記』『ブリジット・ジョーンズの日記:きれそうなわたしの12か月』
http://hdl.handle.net/10965/271
http://hdl.handle.net/10965/2715ea3f8bf-cf02-40a7-965b-545653da3434
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-09-30 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 間テクスト性と文化交流研究 : 『高慢と偏見』『ブリジット・ジョーンズの日記』『ブリジット・ジョーンズの日記:きれそうなわたしの12か月』 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Intertextuality and Intercultural Studies : A Case Study of “Pride and Prejudice”, “Bridget Jones’s Diary”, and “Bridget Jones : The Edge of Reason” | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | intercultural studies | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | British culture | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | British film | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | media studies | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | intertextuality | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
ギリス・フルタカ, アマンダ
× ギリス・フルタカ, アマンダ |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Intertextuality is the term used for when texts (such as TV programmes, films, or novels) refer to other media texts in ways that the producers think audiences will recognize. Recognition of such cross-references increases the audience’s pleasure and brings additional layers of meaning to a text. When people are studying a foreign culture, they are at a disadvantage because they usually have little knowledge of and difficulty of access to all the texts that may be cross-referenced. This paper explains the complexity of intertextuality using “Pride and Prejudice”, “Bridget Jones’s Diary”, and “Bridget Jones: The Edge of Reason” as an example. It then proposes a framework which teachers can refer to when deciding what kinds of cross-references to teach and how to teach them. |
|||||
書誌情報 |
京都産業大学論集. 人文科学系列 巻 34, p. 157-175, 発行日 2006-03 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 京都産業大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 0287-9727 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN0006019X | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |