WEKO3
アイテム
英語学習体験における成功と失敗の原因帰属プロセス : マレーシアの都市部出身者と地方出身者の意識比較
http://hdl.handle.net/10965/378
http://hdl.handle.net/10965/378d19bc0ee-f1a7-43dd-8aae-5451ff72941e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-09-30 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 英語学習体験における成功と失敗の原因帰属プロセス : マレーシアの都市部出身者と地方出身者の意識比較 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Attributions to Success and Failure in English Language Learning : A Comparative Study of Urban and Rural Students in Malaysia | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 帰属理論 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | モチベーション | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 出身地域別比較 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 英語学習 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 英語教育 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | attribution theory | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | motivation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | urban/rural setting | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ESL | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | language education | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
ゴーベル, ピーター
× ゴーベル, ピーター |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper presents a descriptive study on Malaysian urban and rural students’ attributions for success and failure in learning English as a second language. The study involved 1,156 randomly selected undergraduates from six public universities in Malaysia. Data was collected using the Attribution to Success and Failure Questionnaires (ASQ & AFQ) based on previous research conducted by Gobel and Mori (2007). The findings from the study revealed that although a majority (61.4%) of the respondents obtained an appropriate level of English, as evidenced by national proficiency exams, there were distinct differences in attitudes towards success and failure in language learning tasks based on locality, with the urban students attributing success more frequently to their own abilities and the rural students citing their lack of ability as a cause of failure. The findings suggest that the urban students seemed to be much more study-wise and autonomous in their learning. | |||||
書誌情報 |
京都産業大学論集. 人文科学系列 巻 44, p. 66-85, 発行日 2011-03 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 京都産業大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 0287-9727 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN0006019X | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |