ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 01 本学刊行物
  2. 01-001 京都産業大学論集.人文科学系列
  3. 01-001 第44号

英語学習体験における成功と失敗の原因帰属プロセス : マレーシアの都市部出身者と地方出身者の意識比較

http://hdl.handle.net/10965/378
http://hdl.handle.net/10965/378
d19bc0ee-f1a7-43dd-8aae-5451ff72941e
名前 / ファイル ライセンス アクション
AHSUSK_HS_44_66.pdf AHSUSK_HS_44_66.pdf (134.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-09-30
タイトル
タイトル 英語学習体験における成功と失敗の原因帰属プロセス : マレーシアの都市部出身者と地方出身者の意識比較
言語 ja
タイトル
タイトル Attributions to Success and Failure in English Language Learning : A Comparative Study of Urban and Rural Students in Malaysia
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 帰属理論
キーワード
主題Scheme Other
主題 モチベーション
キーワード
主題Scheme Other
主題 出身地域別比較
キーワード
主題Scheme Other
主題 英語学習
キーワード
主題Scheme Other
主題 英語教育
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 attribution theory
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 motivation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 urban/rural setting
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 ESL
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 language education
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 ゴーベル, ピーター

× ゴーベル, ピーター

WEKO 7812

ja ゴーベル, ピーター

en GOBEL, Peter

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper presents a descriptive study on Malaysian urban and rural students’ attributions for success and failure in learning English as a second language. The study involved 1,156 randomly selected undergraduates from six public universities in Malaysia. Data was collected using the Attribution to Success and Failure Questionnaires (ASQ & AFQ) based on previous research conducted by Gobel and Mori (2007). The findings from the study revealed that although a majority (61.4%) of the respondents obtained an appropriate level of English, as evidenced by national proficiency exams, there were distinct differences in attitudes towards success and failure in language learning tasks based on locality, with the urban students attributing success more frequently to their own abilities and the rural students citing their lack of ability as a cause of failure. The findings suggest that the urban students seemed to be much more study-wise and autonomous in their learning.
書誌情報 京都産業大学論集. 人文科学系列

巻 44, p. 66-85, 発行日 2011-03
出版者
出版者 京都産業大学
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0287-9727
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN0006019X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:46:10.171447
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3