ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 01 本学刊行物
  2. 01-001 京都産業大学論集.人文科学系列
  3. 01-001 第47号

授業内多読と授業外多読への取り組み姿勢に関する調査結果

http://hdl.handle.net/10965/1084
http://hdl.handle.net/10965/1084
27b5a68d-2d12-47df-b542-8a7af1445366
名前 / ファイル ライセンス アクション
AHSUSK_HS_47_1.pdf AHSUSK_HS_47_1.pdf (2.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-09-30
タイトル
タイトル 授業内多読と授業外多読への取り組み姿勢に関する調査結果
言語 ja
タイトル
タイトル Survey Results : Attitude toward Sustained Silent Reading and Extensive Reading outside the Classroom
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 授業内多読
キーワード
主題Scheme Other
主題 授業外多読
キーワード
主題Scheme Other
主題 読書量
キーワード
主題Scheme Other
主題 対応のあるT検定
キーワード
主題Scheme Other
主題 一元配置の分散分析
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 SSR
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 ER
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 the number of words read
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 matched t-test
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 an analysis of variance
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 桜井, 延子

× 桜井, 延子

WEKO 21993

ja 桜井, 延子

en SAKURAI, Nobuko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper discusses the findings of the questionnaire surveys on Sustained Silent Reading (SSR) and extensive reading (ER) outside the classroom together with the implication of the amount of reading that participants achieved for one academic year. Thirty-seven first-year university students experienced SSR for ten minutes every lesson, filling out record sheets. As homework, they were expected to read and take quizzes on Moodle Reader. The records of the number of words read showed that the students eagerly read books extensively both in and outside the classroom. It was also indicated that the participants increased reading speed by SSR and that the difficulty to find time to read outside the classroom caused the decrease in the amount of reading. The outcomes of matched t-tests suggested that the students had a more positive attitude toward reading during class time. This was due to the fact that they felt more pressure although they were able to gain a greater sense of accomplishment when they read books as homework. However, further analyses demonstrated that the subjects who ccomplished the homework assignment were not pressured as much. It is suggested that the amount of reading could influence the attitude toward ER.
書誌情報 京都産業大学論集. 人文科学系列

巻 47, p. 1-19, 発行日 2014-03
出版者
出版者 京都産業大学
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0287-9727
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN0006019X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:12:44.309976
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3