ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 01 本学刊行物
  2. 01-006 高等教育フォーラム
  3. 01-006 第01号

音声を聴きながら英文を読む練習がTOEFLスコアの伸びに与える影響

http://hdl.handle.net/10965/842
http://hdl.handle.net/10965/842
d96536d7-22fa-430d-b7f5-21cd030ccb81
名前 / ファイル ライセンス アクション
FHER_1_45.pdf FHER_1_45.pdf (1.3 MB)
Item type 一般雑誌記事 / Article(1)
公開日 2017-09-30
タイトル
タイトル 音声を聴きながら英文を読む練習がTOEFLスコアの伸びに与える影響
言語 ja
タイトル
タイトル The Effect of Reading While Listening on TOEFL Gains
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 多聴
キーワード
主題Scheme Other
主題 TOEFL
キーワード
主題Scheme Other
主題 スコアの伸び
キーワード
主題Scheme Other
主題 音声を聴きながら英文を読む練習
キーワード
主題Scheme Other
主題 多読量
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Extensive listening, TOEFL
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Gain scores, Reading while listening
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Amount of reading
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ article
著者 ゴーベル, ピーター

× ゴーベル, ピーター

WEKO 7812

ja ゴーベル, ピーター

en GOBEL, Peter

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The present study investigated the effect of Reading While Listening (RWL) on overall English comprehension among a group of EFL students. It was hypothesized that the amount of RWL would be correlated with gains on a standardized test of English (TOEFL ITP). The current study was based on the results of previous studies with extensive reading (ER), the idea that L2 readers acquire and access lexical items in a similar fashion to L1 readers, and that development of such item-specific phonemic awareness would be significantly aided by an audio accompaniment to silent reading. A total of 162 ESL learners participated in the study. After two semesters of treatment, results demonstrated a statistically significant gain in pre-TOEFL ITP scores. A multiple regression analysis was then performed to determine the effect of quantity of RWL on TOEFL gain scores. Results indicated the amount of RWL was a significant predictor of TOEFL ITP gain scores. Subsequent theoretical and pedagogical implications are discussed.
書誌情報 高等教育フォーラム

巻 1, p. 45-51, 発行日 2011-03-31
出版者
出版者 京都産業大学
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 2186-2907
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12529799
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:17:54.923855
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3