WEKO3
アイテム
音声を聴きながら英文を読む練習がTOEFLスコアの伸びに与える影響
http://hdl.handle.net/10965/842
http://hdl.handle.net/10965/842d96536d7-22fa-430d-b7f5-21cd030ccb81
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 一般雑誌記事 / Article(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-09-30 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 音声を聴きながら英文を読む練習がTOEFLスコアの伸びに与える影響 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Effect of Reading While Listening on TOEFL Gains | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 多聴 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | TOEFL | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | スコアの伸び | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 音声を聴きながら英文を読む練習 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 多読量 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Extensive listening, TOEFL | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Gain scores, Reading while listening | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Amount of reading | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | article | |||||
著者 |
ゴーベル, ピーター
× ゴーベル, ピーター |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The present study investigated the effect of Reading While Listening (RWL) on overall English comprehension among a group of EFL students. It was hypothesized that the amount of RWL would be correlated with gains on a standardized test of English (TOEFL ITP). The current study was based on the results of previous studies with extensive reading (ER), the idea that L2 readers acquire and access lexical items in a similar fashion to L1 readers, and that development of such item-specific phonemic awareness would be significantly aided by an audio accompaniment to silent reading. A total of 162 ESL learners participated in the study. After two semesters of treatment, results demonstrated a statistically significant gain in pre-TOEFL ITP scores. A multiple regression analysis was then performed to determine the effect of quantity of RWL on TOEFL gain scores. Results indicated the amount of RWL was a significant predictor of TOEFL ITP gain scores. Subsequent theoretical and pedagogical implications are discussed. | |||||
書誌情報 |
高等教育フォーラム 巻 1, p. 45-51, 発行日 2011-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 京都産業大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 2186-2907 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12529799 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |