WEKO3
アイテム
ブロードウェイ・ミュージカル『マイ・フェア・レディ』の日本における不朽化
http://hdl.handle.net/10965/0002000130
http://hdl.handle.net/10965/000200013004a7a409-831b-46dc-9f0e-d022213c8671
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-04-10 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Broadway Musical My Fair Lady as Japanese Evergreen Repertoire | |||||
言語 | en | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ブロードウェイ・ミュージカル『マイ・フェア・レディ』の日本における不朽化 | |||||
言語 | ja | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Broadway musical | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | localization | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Japan | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Tōhō | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | My Fair Lady | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ブロードウェイ・ミュージカル | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ローカリゼーション | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 日本ミュージカル | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 東宝 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | マイ・フェア・レディ | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
田中, 里奈
× 田中, 里奈 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In 1963, the Japanese theater company Tōhō created the first full-scale Japaneselanguage production of the Broadway musical My Fair Lady with an all-Japanese cast to introduce American musical theater to Japanese audiences. Despite wide recognition of My Fair Lady as a milestone in musical theater history in and outside Japan , the production's long-lasting popularity in Japan and its practical background have been overlooked in the history written from a Broadway-centric perspective. Drawing on evidence from Japaneselanguage reviews and interviews, this study explores how My Fair Lady has been performed in Japan, which factors substantially changed the production, especially discussing why the Takarazuka Revue's graduates often appeared as Eliza. It also analyzes how the Japanese notion of the Broadway musical developed within local context over time to develop future insights of a possible comparative viewpoint for musical theater studies. | |||||
書誌情報 |
ja : 京都産業大学論集. 人文科学系列 巻 57, p. 133-145, 発行日 2024-03-29 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 京都産業大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 0287-9727 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN0006019X | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |