WEKO3
アイテム
ロボットをアシスタントとして利用する教育支援システムの研究 (平成22年度特定課題研究成果報告)
http://hdl.handle.net/10965/00003011
http://hdl.handle.net/10965/000030110ecc25c5-df72-4324-a598-94aefc3f4b6d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-01-28 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ロボットをアシスタントとして利用する教育支援システムの研究 (平成22年度特定課題研究成果報告) | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Learning Support System with a Communication Robot for Programming | |||||
言語 | en | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ロボット オ アシスタント トシテ リヨウ スル キョウイク シエン システム ノ ケンキュウ ヘイセイ 22ネンド トクテイ カダイ ケンキュウ セイカ ホウコク | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | コミュニケーションロボット | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | プログラミング教育支援 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ヒューマン・コンピュータインタラクション | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | C言語 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ネットブート | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Communication Robot | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Education Support for programming | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Human-Computer Interaction | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | C language | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Net Boot of Mac OS X | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11879037 | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P | |||||
著者 |
荻野, 晃大
× 荻野, 晃大× 玉田, 春昭× 上田, 博唯 |
|||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 京都産業大学コンピュータ理工学部 | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 京都産業大学コンピュータ理工学部 | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 京都産業大学コンピュータ理工学部 | |||||
記事種別(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 課題 | |||||
抄録(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 本稿では,大学におけるプログラミング初学者のプログラミング教育を支援するロボットシステムを提案する。提案ロボットシステムは,初学者のプログラミング理解を支援するロボットと,初学者により生成されたコンパイルエラーを収集・分析し,その結果から初学者の理解度を教師に示す機能により構成している。本ロボットシステムにより,初学者は普段通りにプログラミングの学習を行うことができ,かつ,もしその初学者が問題に直面した時は,アシスタントロボットによりその問題を解決するヒントを得ることができる。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | In this paper, we propose a learning support system with a communication robot for programming. The system is composed of a communication robot for learners’ support and a function for teacher support. The communication robot gives hints to the learner for solving problems when the learner encounters problems over an assignment. The function for the teacher collects compilation errors from each learner and analyzes them. Then, the function shows resultant data to the teacher for understanding comprehension of learners. The learner can learn programming as usual and gets timely hints for an assignment from the robot. | |||||
書誌情報 |
京都産業大学総合学術研究所所報 巻 6, p. 45-54, 発行日 2011-07 |
|||||
表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 5 | |||||
アクセション番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | KJ00007600459 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 1348-8465 |