ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 01 本学刊行物
  2. 01-001 京都産業大学論集.人文科学系列
  3. 01-001 第52号

日英バイリンガルのトランスランゲージング能力育成における会話通訳アクティビティの可能性

http://hdl.handle.net/10965/00010264
http://hdl.handle.net/10965/00010264
042d49fb-379b-4812-b005-2391970e014a
名前 / ファイル ライセンス アクション
AHSUSK_HS_52_195.pdf AHSUSK_HS_52_195.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-04-08
タイトル
タイトル 日英バイリンガルのトランスランゲージング能力育成における会話通訳アクティビティの可能性
言語 ja
タイトル
タイトル Developing Japanese-English bilinguals’ translanguaging abilities through dialogue interpreting tasks
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 トンラスランゲージング
キーワード
主題Scheme Other
主題 日本語
キーワード
主題Scheme Other
主題 翻訳通訳
キーワード
主題Scheme Other
主題 継承語学習者
キーワード
主題Scheme Other
主題 教育法
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Translanguaging
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Japanese
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 interpreting and translation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 heritage learners
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 classroom tasks
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 小柴, 健太

× 小柴, 健太

WEKO 3648

ja 小柴, 健太

en KOSHIBA, Kenta

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper explores the effectiveness of dialogue interpreting tasks as a means of developing bilingual learners’ translanguaging abilities: the flexible and creative use of bilingual resources. To this end, it examines how three Japanese-English bilingual learners engaged in dialogue interpreting tasks, which they undertook as part of their secondary school advanced-level Japanese language class. By analysing transcribed video-recordings of the activity and data collected through stimulated recall interviews, this paper shows that the dialogue interpreting tasks provided the students with the opportunity to translanguage, to reflect on when to use it, and to translanguage to mediate understanding. The paper thus argues that dialogue interpreting tasks may be an effective way of engaging these learners with translanguaging in oral communicative settings.
書誌情報 京都産業大学論集. 人文科学系列

巻 52, p. 195-213, 発行日 2019-03-30
出版者
出版者 京都産業大学
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0287-9727
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN0006019X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:14:18.744283
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3