WEKO3
アイテム
特定課題研究「日本の外国語教育におけるテクノロジーの導入とCALL に対する教員と学習者の意識 : 長期的研究」研究経過報告書
http://hdl.handle.net/10965/0002000205
http://hdl.handle.net/10965/0002000205768183d2-06d8-485f-abda-4eb6686f8ca7
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-05-14 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Specific Research Project “Technology integration and CALL beliefs in context : A longitudinal study of Japanese teachers and learners” Research Progress Report | |||||
言語 | en | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 特定課題研究「日本の外国語教育におけるテクノロジーの導入とCALL に対する教員と学習者の意識 : 長期的研究」研究経過報告書 | |||||
言語 | ja | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | computer-assisted language learning | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | CALL | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | task-based | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | technology-mediated TBLT | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | technology acceptance | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | コンピュータ支援型言語学習 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | CALL | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | タスクベース | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | テクノロジーを介したTBLT | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | テクノロージー対する認識 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
ゴーベル, ピーター
× ゴーベル, ピーター× 加野, まきみ |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Computer-mediated Task-Based Language Teaching (TBLT) refers to the use of technology, such as computers and the internet, to support and enhance language learning through task-based activities. The use of computer-mediated TBLT in language learning has several advantages, providing learners access to a wealth of authentic language input, and helping students to develop their communicative competence and increase their confidence in using the language. However, implementation of computer-mediated TBLT in language classrooms has been slow. Technical and support issues, digital literacy, and attitudes all have played a part in how computer-mediated TBLT is employed. This research aims to investigate the attitudes of both students and teachers towards technologymediated task-based language teaching (TBLT). Employing a mixed-methods approach, utilizing both quantitative and qualitative data collection methods the researchers hope to uncover how student and teacher beliefs are aligned with these discourses, and the potential influence of institutional policy and regional discourse on students and teacher beliefs. It is hoped that this comparison will help to inform smoother implementation of CALL and technology throughout the language curriculum in a Japanese context. |
|||||
書誌情報 |
京都産業大学総合学術研究所所報 巻 18, p. 159-164, 発行日 2024-03-29 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 京都産業大学総合学術研究所 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 1348-8465 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11879037 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |