ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 01 本学刊行物
  2. 01-007 京都産業大学総合学術研究所所報
  3. 01-007 第18号

特定課題研究「日本の外国語教育におけるテクノロジーの導入とCALL に対する教員と学習者の意識 : 長期的研究」研究経過報告書

http://hdl.handle.net/10965/0002000205
http://hdl.handle.net/10965/0002000205
768183d2-06d8-485f-abda-4eb6686f8ca7
名前 / ファイル ライセンス アクション
KSUSGKS_18_159.pdf KSUSGKS_18_159.pdf (99 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-05-14
タイトル
タイトル Specific Research Project “Technology integration and CALL beliefs in context : A longitudinal study of Japanese teachers and learners” Research Progress Report
言語 en
タイトル
タイトル 特定課題研究「日本の外国語教育におけるテクノロジーの導入とCALL に対する教員と学習者の意識 : 長期的研究」研究経過報告書
言語 ja
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 computer-assisted language learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 CALL
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 task-based
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 technology-mediated TBLT
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 technology acceptance
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 コンピュータ支援型言語学習
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 CALL
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 タスクベース
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 テクノロジーを介したTBLT
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 テクノロージー対する認識
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 ゴーベル, ピーター

× ゴーベル, ピーター

WEKO 7812

en GOBEL, Peter

ja ゴーベル, ピーター


Search repository
加野, まきみ

× 加野, まきみ

WEKO 7811

en KANO, Makimi

ja 加野, まきみ

ja-Kana カノ, マキミ


Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Computer-mediated Task-Based Language Teaching (TBLT) refers to the use of technology, such as computers and the internet, to support and enhance language learning through task-based activities. The use of computer-mediated TBLT in language learning has several advantages, providing learners access to a wealth of authentic language input, and helping students to develop their communicative competence and increase their confidence in using the language. However, implementation of computer-mediated TBLT in language classrooms has been slow. Technical and support issues, digital literacy, and attitudes all have played a part in how computer-mediated TBLT is employed.
This research aims to investigate the attitudes of both students and teachers towards technologymediated task-based language teaching (TBLT). Employing a mixed-methods approach, utilizing both quantitative and qualitative data collection methods the researchers hope to uncover how student and teacher beliefs are aligned with these discourses, and the potential influence of institutional policy and regional discourse on students and teacher beliefs. It is hoped that this comparison will help to inform smoother implementation of CALL and technology throughout the language curriculum in a Japanese context.
書誌情報 京都産業大学総合学術研究所所報

巻 18, p. 159-164, 発行日 2024-03-29
出版者
出版者 京都産業大学総合学術研究所
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1348-8465
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11879037
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-05-14 03:05:34.781259
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3